niedziela, 8 lutego 2015

227. Kuba

Kuba, Republika Kuby - państwo w Ameryce Środkowej położone na Morzu Karaibskim w archipelagu Wielkich Antyli. Państwo to składa się z wyspy o nazwie Kuba oraz szeregu otaczających ją mniejszych wysepek, z których największą jest Isla de la Juventud. Stolicą Kuby jest Hawana, a największe miasta to: Santiago de Cuba, Camagüey, Holguin, Guantánamo, Santa Clara.
Kuba to największa z wysp karaibskich, a na liście największych wysp świata zajmuje 16. miejsce. Otoczona jest 1600 wysepkami, skałami i rafami.
Wyspa Kuba została odkryta przez Krzysztofa Kolumba podczas jego pierwszej wyprawy. 28 października 1492 Kolumb wylądował na wyspie nadając jej nazwę Juana (na cześć ówczesnego księcia Asturii – Jana).


5 komentarzy:

  1. Kilkanaście dni temu gdy oglądałam reportaż o Kubie w telewizji, to stwierdziłam, że z jednej strony chciałabym zobaczyć ten kraj - wyjątkowy, w którym czas jakby się zatrzymał, zobaczyć, jak żyją jego mieszkańcy. Z drugiej jednak strony nie chciałabym wspierać tego reżimu, który tam panuje...
    Kartki z Kuby nie mam, ale gratuluję Ci takiej zdobyczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno odwilż na Kubie, może reżim się skończy?

      Usuń
  2. kiedyś tam polecę :D

    dopiero zaczynam przygodę z blogiem, wpadnij do mnie, może spodoba Ci się i moja kolekcja pocztówek :)

    +obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Także słyszałam, że to ostatnie szanse, aby zobaczyć tą prawdziwą Kubę, bo niedługo wszystko ulegnie zmianie...
    Widok na pocztówce świetny, chociaż niekoniecznie musi przedstawiać Kubę :p Na pewno to nie Polska i Morze Bałtyckie, ale jednak magia w tym jest. Chyba każdy chciałby obudzić się rano na plaży, wyjrzeć z namiotu (albo hotelowego okna) i zobaczyć palmy, ocean i ahh rozmarzyłam się :p Nieważne, bo schodzę z tematu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napis mówi, że to Kuba ;) Nie chce mi się teraz szukać, a zapomniałem skąd ten widok.
      Oj, ja bym się z miłą chęcią teleportował w jakieś tropiki.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...